NIRVANA – UNPLUGGED טקס האשכבה של קורט קוביין

nirvana

נירוונה – MTV Unplugged in New York
בשנת 1993 אחרי שלושה אלבומי אולפן מכוננים, אחד ב”סאב-פופ”, ועוד שניים ב”גפן”, נירוונה היא הלהקה הגדולה והמצליחה בעולם.
ערוץ המוזיקה MTV, מזמין אותם למופע אקוסטי על הבמה בניו-יורק שתיזכר כמכתב פרידה, טקס סיום, אקורד אחרון. התפאורה בהתאם: נרות ופרחים.
לקח הרבה זמן לשכנע את קורט קוביין לקיים את ההופעה הזו, ובשונה מהופעות אנפלאגד אחרות שהתקיימו בערוץ והיו עמוסות להיטים, נירוונה בחרו לסט-ליסט שלהם בשירים פחות נוצצים ומוכרים,
וגם הרבו בגרסאות כיסוי לשירים ואמנים שהם אהבו. “האיש שמכר את העולם” של דיוויד בואי, שכמעט כמו הגרסא של ג’וני קאש ל”ניין אינץ ניילס” מזוהה איתם,
“דה-ואזלינס” עם השיר על ישו, ושלושה שירים ברצף של “מיט-פאפיטס” שכריס וקורט קירקווד מהלהקה גם מצטרפים אליהם על הבמה לנגן.
על הבמה יש אווירה של שקט, זאת לא נירוונה של הפאז והדיסטורשן, לא נירוונה של ההיכלים והפסטילבים, של טירוף וגיטרות שבורות –
זאת נירוונה של קורט קוביין שיושב על הכסא כאילו שהוא מתעלם מזה שהוא כרגע האיש הכי חשוב ברוקנ’רול, בלי הרבה מילים עובר משיר לשיר.
חמישה חודשים אחרי אקורד הסיום של ההופעה הזו קורט קוביין מתאבד, והכל מקבל משמעות אחרת.
בשיר האחרון של ההופעה, נירוונה מבצעים את “where did you sleep last nigh”, של ליד בלי, קלסיקת פולק שגם מארק לאנגן, חברו הטוב של קורט, ביצע לפני כן באלבום הסולו הראשון שלו ב1990, והיווה השראה לאיך שקורט רצה שהמופע הזה ישמע.
בשיר הזה ורגע לפני שהגיטרות דוממות, מצאתי את עצמי עוצר כל פעם מחדש על המבט הזה האחד שאמר הכל, על הישו של הרוקנ’רול, נביא הדחויים, על הרוק סטאר היפה והצנוע שלא ידע להסתיר את הכאב אבל היה נוצץ ומסנוור מידי בשביל שמישהו יצליח לראות דרכו.
ברגע הזה שהעיניים פגיעות, אומרות שזהו, אני עייף, תודה לכם שבאתם, שהייתם, אני הולך- אל תשכחו אותי.

MTV Unplugged in New York

התחברות לחשבון

דילוג לתוכן