אלבום חדש לתום יורק – ANIMA

anima

קרה לכם פעם שהלכתם מתוך שינה? קרה לכם שהחלומות שלכם והמציאות הפכו להיות כ”כ דומים, שלא תמיד הבנתם מתי אתם חולמים ומתי אתם ערים?
קרה לכם פעם ששמעתם צליל דמיוני מרחוק, מקצב לא ברור של זרמים אלקטרוניים תת הכרתיים שמושכים אתכם אליהם, שידעתם שאתם חייבים להגיע, אבל לא הבנתם לאן?
האלבום השלישי של טום יורק, אנימה, הוא בדיוק זה. ואחרי שני אלבומים מעולים, אבל לא שלמים, אפשר גם להגיד שזאת המדרגה שיורק הצליח לקפץ מעליה, בשביל להיות לא רק אלבום צד לרדיוהד.
מי שכבר צפה בנטפליקס ב 15 דק’ וידאו של פול תומאס אנדרסון ל 3 שירים מהאלבום יכול להבין את רוח הדברים. יורק מעבר להיותו מוזיקאי פורץ דרך, הוא גם אמן שנוגע בתחומים של ויז’ואל ותנועה,
וכך גם הוידאו היפה וההזוי הזה שמתאר רדיפה של יורק אחר אישה ברכבת בתוך משהו שנראה כמו מחול מודרני, מומלץ.
האלבום מופשט מאוד, ומינימליסטי. כמעט כל מה שקורה בו זה סינטיסייזר ומכונות תופים, וכמובן הקול של יורק שמשמש ככלי נוסף. השירים יוצרים תחושה של נוסטלגיה, אבל באופן לא ברור, גם של חוסר שייכות.
או אולי של חוסר נוחות בעולם, ורצון להישאר אי שם במרחבי החלום. במקומות שבהם הלב פועם במרחבים אין סופיים של רגש ושל התאהבות, אבל גם בתוך מרחב של ריקנות והצורך למלא.
אנימה הוא אלבום של שעת לילה מאוחרת, לבד בסלון מול הרמקולים, או בכלל אם אתם אמיצים מספיק אז לשכב על הרצפה עם אוזניות גדולות ולבהות בתקרה, כל השאר כבר יקרה מעצמו.

THOM YORKE ANIMA

סופ”ש הבא, 19.7 בחנות
תקליט כפול – 130 ש”ח
תקליט כפול במהדורה צבעונית מוגבלת – 150 ש”ח

ולכל אלבומי רדיוהד באתר ליחצו כאן

דילוג לתוכן