תקליטים של כוורת

תקליטים של כוורת

להקת כוורת הוקמה ב 1973 על ידי יוצאי להקת הנח”ל ואף על פי שלא הייתה להקת הרוק הראשונה בארץ היא הייתה הראשונה שהצליחה מסחרית. הלהקה שילבה באלבומיה ובהופעות מערכונים ומוסיקה מלודית ו “קלה” יחסית ללהקות אחרות מאותו עשור (כמו אחרית הימים ותמוז) והיוותה המשך כמעט ישיר ללהקה הצבאית המיתולוגית.

חברי הלהקה היו דני סנדרסון (שהיה אחראי לרוב השירים והלחנים), גידי גוב, יצחק קלפטר (היחיד שלא היה בלהקת הנח”ל), יוני רכטר, אפריים שמיר, אלון אולארצ’יק ומאיר פניגשטיין (AKA פוגי).

כוורת הוציאה סך הכל 3 אלבומי אולפן: סיפורי פוגי (1973), פוגי בפיתה (1974) ו – צפוף באוזן (1975) ובנוסף תקליט כפול של מופע האיחוד מ – 1984. מופעי האיחוד של 1998 והמופע האחרון מ 2013 יצאו על גבי דיסקים בלבד ולא קיימים על גבי תקליטים.

שני האלבומים הראשונים של הלהקה התקבלו היטב בקרב הקהל ושירים כמו “יו יה”, “פה קבור הכלב”, “שיר המכולת” ורבים אחרים מהם הפכו לנכסי צאן ברזל לצד המערכונים כמו “אנשי הארון”. אלבומה השלישי של כוורת, צפוף באוזן, היה כשמו כבד יותר, פחות הומוריסטי ובתחילה לא התקבל באהבה כמו שני קודמיו. בשנה שלאחר מכן הלהקה התפרקה וכל חבריה יצאו לקריירות סולו (מלבד מאיר פניגשטיין) והקימו הרכבים שונים (גזוז ודודה).

עדכון:

שמחים לספר לכם שבחודש יוני 2022 שלושת האלבומים של כוורת יצאו בהדפסות מחודשות!

ליחצו כאן לכל הפרטים.

 

כוורת סיפורי פוגי תקליט
כוורת פוגי בפיתה תקליט
כוורת צפוף באוזן תקליט

התחברות לחשבון

דילוג לתוכן