*לא* סיכום שנתי תשפ”א

 

כן כן, עוד שנה עברית חלפה, ואנחנו, שלא כל כך אוהבים לסכם, מרגישים צורך מסויים בכל זאת להגיד כמה מילים על התקליטים הישראלים שיצאו בשנת תשפ”א (5781 למי שצריך להיות מדוייק).

ולמה ישראלי? כי גם מי ששר באנגלית הוא משלנו, וגם ג’אז ישראלי הוא דבר אהוב וקרוב לליבינו. אז הנה 10 תקליטים שנחתו על מדפינו בשנה החולפת ועשו לנו משהו בגוף ובנשמה.

יהוא ירון דברים יומיומיים כאלה תקליט

יהוא ירון – דברים יומיומיים כאלה

הוצאה ראשונה לרגל עשור להוצאת אחד מתקליטי הבכורה הטובים של השנים האחרונות. יהוא הוא כישרון נדיר בארצו, אם כסולן או כמלווה (אביב ג’דג, רונה קינן) ואפילו מפיק מוזיקלי (הזאבות, נרקיס), ובהחלט הוצאה מוצדקת ומבורכת.

תומר ישעיהו אגם הלימון תקליט

תומר ישעיהו – עץ הלימון

עוד מגה כישרון של כתיבה, נגינה והפקה, תומר הוציא השנה אלבום שהצליח לחדור אל לבבם של ההיפסטרים ואנשי המיינסטרים גם יחד. כמו ברוב העבודות הקודמות שלו, הוא נותן צבע ייחודי אבל לא מאיים, נעים אבל אינטליגנטי, ועל כך אנו מודים לו מאוד.

Rasco תקליט

rasco – רסקו

אלבום הבכורה לשלישיית הגראז’פסיי, עם גיטרות מעולות ואווירה סמי פסיכדלית בואך סיקסטיז מאוחרים. כולל קאבר מקסים לפינק פלויד, והרבה וויבז.

AFEL

חומר אפל – חומר אפל

סינט’ פופ עם נגיעות מודרניות, וטקסטים שובבים – מה אתם צריכים יותר מזה בימינו? תקליט שבא טוב למזמוזים או נקיונות, ומשאיר אותך עם רצון לעוד.

Tamar Aphek All Bets Are Off

Tamar Aphek – All Bets Are Off

גיבורת הגיטרה תמר אפק בתקליט סולו ראשון (אחרי קריירה מפוארת בצמד קרוסלה), ואם נצטט את גיא שלנו ” אלבום אלטרנטיב קשוח ומעולה שפשוט שווה להחזיק בויניל, ואני אוהב שזה יכול להיות אחלה פסקול לסרט מכות”.

Smellfish - Smell The Fish

SMELLFISH – SMELL THE FISH

אלבום הבכורה של ההרכב הגראז’ החיפאי בהנהגתו של שוזין ( בן אחותו של עוזי נבון). עם אזכורים לדיבו, ואווירה כיפית ומשוחררת, ואחלה קאבר וכריס אייזיק (נחשו איזה שיר…)

noga erez

NOGA EREZ – KIDS

באמת? אנחנו צריכים להסביר לכם מי האמנית הישראלית הכי חמה של השנה החולפת? אין הסברים, תרקדו ותפרגנו!

מאיה דוניץ תקליט

MAYA DUNIETZ – FREE THE DOLPHINES

יקירת הסצינה מאיה דוניץ בתקליט ג’אזי גרובי מעולה, עם אורחים כמו אבישי כהן החצוצרן, תחת מטריית הלייבל RAW TAPES. ואם כל זה לא משכנע אותכם, אין לכם לב….

Avishai Cohen - Two Roses 2LP

AVISHAI COHEN – TWO ROSES

ומאבישי כהן החצוצרן כאורח לאבישי כהן הבאסיסט כאמן… כהן הוא תו התקן לקריירת בינלאומית ענפה לאמן ישראלי, יחד עם רצון לשמר את ה”ישראליות” שלו והאווירה הסמי אוריינטלית. בתקליט מתארחת התזמורת הסימפונית של גוטנבורג והפסנתרן אלכין שירונוב, והשמחה גדולה.

בדל של אור תקליט

ברי סחרוף ודודו טסה – בדל של אור

שני הנסיכים של הרוק הישראלי בשיתוף פעולה מרשים ומרגש. כמו אצל נוגה ארז, כל מה שנגיד יהיה מיותר, פשוט תקנו את התקליט ותהנו

אבל כל הדיבורים בתכלס מיותרים – הנה פלייליסט בספוטיפיי שיתן לכם לדגום קצת מכל תקליט, ולהבין מה נכון וטוב לכם.

דילוג לתוכן