Record Store Day מה זה ולמה זה?

אז הנה מגיע לו החלק השני של יום חנויות התקליטים (ולא יום התקליט, כמו שכמה מקומות ותחנות רדיו אוהבים לציין), או בשמו המקוצר והלועזי – RSD.
בסופ”ש הקרוב החנות תהיה פתוחה גם בשבת (09:00-20:00), וכמובן כמו תמיד בשישי (והשבוע מורחב 10:00-17:00), עם מבצעים מיוחדים וגולת הכותרת – כותרים מיוחדים שיוצעו למכירה רק ביום שבת, וככל הידוע לנו יגיעו אלינו עותקים ספורים מכל כותר שיגיע לארצנו הקטנטונת, אז מומלץ לבוא מלפני שנפתח ולחכות בתור…
אבל מאיפה כל ההיסטריה הזאת התחילה? מה גורם לחברות התקליטים להדפיס כותרים במהדורות מצומצמות, שמייד הופכות לתפודים חמים בדיסקוגס? ואיך זה קשור לקאמבק של התקליטים עצמם?

אז תכלס, כמו שאמרתי, זה יום חנויות התקליטים ולא יום התקליט. הרעיון המקורי והפעם הראשונה שהיום צויין בצורה רשמית היה ב-2007, אז נאספו להן ברחבי העולם (ובעירא בארצות הברית) 1400 חנויות למכירת מוזיקה בפורמט פיזי, לחגוג את קיומן – להעלות על הנס את צוות העובדים, המוזיקאים, והכי חשוב – הלקוחות עצמם, שבלעדיהם אנחנו סתם מחסן של פלסטיקים…זה היום לבוא ולהוקיר תודה למי שהמליץ לכם על התקליט ששינה את חייכם, החבר המיוחד שהכרתם תוך כדי דפדוף במדפים, או אפילו את אהבתם חייכם שהכרתם בפלירטוט עדין דרך קטילות הדדיות על טעם מוזיקלי. מה שלא יהיה, זהו יום שבא קודם כל להעלות את המודעות לחנויות ששרדו את אייטיונז וספוטיפיי…

כן, אבל…בשנים האחרונות, עם העלייה המטורפת במכירות מדיה פיזית בדגש על תקליטים, הפך היום הזה גם ליום “יצאו רק 500 כאלה בכל העולם, ישנתי יומיים לפני החנות כדי לקנות את זה”. לנו כחנות נשבר הלב להגיד לכם “נגמר” 2 דקות אחרי שנפתחה הדלת, אבל אנחנו חיים במציאות אכזרית, ובה כל הקודם זוכה. אבל לא לדאוג, תמיד יש הזדמנויות, ובתכלס – יש מבצעים ותקליטים שווים לא פחות לקנות מהסטוק הרגיל.
מה שקורה בעוד מקומות בעולם – הופעות של אמנים מקומיים, הוצאות מיוחדות של לייבלים קטנים לחנויות מסויימות, ועוד שלל פריטים מיוחדים שנעלמים תוך שניות מרגע פתיחת דלת החנות.
חשוב לציין – היוזמה המקורית הייתה פרטית, ואגדה בעלי חנויות פרטיות. היום יש כבר “יום חנות תקליטים” רשמי בערים כמו ניו יורק, לאס וגאס,לוס אנג’לס ועוד. היום התרחב ב-2010 גם ל”בלאק פריידי” (עוד מונח מכירות אמריקאי), והוא האח הקטן של היום הגדול, עם הוצאות מיוחדות בשבילו.

חשבתם שזהו? אז זהו, שלא! ב-2007 מטאליקה הגיעו לחנות המקומית שלהם “ראספוטין” בסן פרנסיסקו ופשוט ישבו שם שעות עם העובדים והמעריצים. ב-2009 ג’סי יוז מאיגלז אוף דת מטאל הכריז על עצמו בדאחקה כשגריר היום, והבדיחה הפכה למציאות – איגי פופ, דייב גרול, ג’ייק וויט, אוזי אוסבורן ועוד היו במהלך השנים שגרירי הכבוד של היום שלנו, והכבוד כולו שלנו.

אז מקווים לראות אותכם בסופ”ש, עם כל הלחץ והבלגן ניתן לכם את אותו שירות וחיוך שתמיד רוצים לתת. מקווים שתשימו את היד על ההוצאה המיוחדת שחיכיתם לה, וגם אם לא, יש כ”כ הרבה מוזיקה מעולה אצלנו, בטוח שתמצאו משהו לקחת איתכם הביתה שיעשה לכם טוב בלב.

לעוד פרטים על מה הולך להיות אצלנו ביום חנויות התקליטים הקרוב היכנסו לעמוד האירוע בפייסבוק כאן.

Record store day 2021 beatnik

דילוג לתוכן