ברוכים הבאים לאמריקה על פי פרינס

אייל גולדמן

הרבה דברים קרו ב2021, אבל מי היה מאמין שנזכה לתקליט חדש לחלוטין של פרינס????? כן כן חברים, פרינס רשמית מצטרף למועדון המכובד של ג’ימי הנדריקס וטופאק – אמנים שמוציאים אלבומים של חומרים שלא יצאו בחייהם.
כן, אבל…
WELCOME 2 AMERICA הוא אכן אלבום פוסט מוות, אבל הוא לא היה אמור להיות כזה…
אז בדיוק קרה שם? בשנת 2008 המוזיקאית האוסטרלית הצעירה טל וילקנפלד מקבלת טלפון מפרינס שצפה ביוטיובים שלה מנגנת ורוצה נורא לנגן איתה. מחמאה מטורפת, אין ספק, אבל חשוב לציין שבשלב הזה בחייה היא כבר ניגנה עם האלמן בראדרז ועם צ’יק קוריאה… מפה לשם, פרינס מטיס אותה אליו, והם מג’מג’מים בלי סוף. בהמשך מצטרף המתופף כריס קולמן, והם מקליטים מספר שירים כטריו, באווירת הטריו של ג’ימי הנדריקס (לשם פרינס כיוון את הפרוייקט). בהמשך נוספים קולות רקע וקלידים, אבל הבסיס הוא באס תופים גיטרה, וחשוב להזכיר – מעטים הם נגני הגיטרה שמתעלים על פרינס…
אבל פה מתחילה בעיה קלה – טל מאוד פופולארית, ואין מצב לצאת איתה לסיבוב הופעות כדי לקדם את האלבום.
אז מה עושים? גונזים את האלבום…
ואז קרה האסון, וגופו הפיזי של פרינס עזב אותנו ב-2016. והנה, 2021, ואנחנו זוכים סוף סוף לשמוע את האלבום השלם כגוף יצירה אחד (כמה משירי האלבום הושמעו בצורה כזו או אחרת לאורך השנים, אבל לא היו באמת זמינים לקהל הרחב). 
אז איך כל זה נשמע? האמת, מצויין!!! הרבה גרוב מצד אחד, אבל גם שירים רגועים סמי ג’אזים, וגם רוקנ’רול, כמו בכל אלבום קלאסי של פרינס… בהעדר הגדרה אחרת, זה פשוט האלבום המצויין של פרינס שלא ידעתם עליו, שיכל לצאת בין 1990 להיום. לחובבי פרינס – ברור לי שכבר שמעתם אותו. למי שלא מכיר את פרינס – תתביישו לכם, והאמת שזה תקליט שיכול לתת לכם זווית נחמדה על פועלו של המאסטרו. ולכל מי שאוהב מוזיקה – תקנו. פשוט תקנו.

לעוד פרטים ורשימת שירים ליחצו כאן.

Prince - Welcome 2 America 2LP
דילוג לתוכן