תקליטי נשמה חדשים על המדף

מה קורה, נשמות? מרגישים קצת חסך בתחום הרגשי? קצת צורך במוזיקה שהיא קצת רומנטית אבל מזיזה? מזיזה אבל לא אגרסיבית? עם עיבודים עשירים, קולות גדולים וגרוב שאין לו סוף?

מצויין!!! בדיוק בשבילכם קיבלנו סדרת אוספי סול של אמנים חשובים, שאולי קצת פחות מוכרים בארץ, אבל להיטים שלהם? הפסקול של המזמוזים בסבנטיז…

הראשון ברשימה הוא בילי פול, שלצערו ידוע כ-ONE HIT WONDER עם Me and Mrs. Jones, אבל מיותר לציין שמדובר ביוצר מרשים עם כמה תקליטים מרתקים בסבנטיז. פול לא כתב רק על רומנטיקה, אלא גם על פוליטיקה, יחסי הון שלטון, ובמיוחד התקליט THE GODS OF WAR, יצירת פ’אנק פסיכדלית\ג’אזית.

הבאים בתור הם הרולד מלווין והבלו נוטס, שקשורים ללייבל פילדלפיה אינטרנשיונל (ולא לבלו נוט), מהיסודות של הדיסקו המוקדם. למעשה, ניתן לומר שאחד מקטעי הדיסקו הראשונים (ולהיט נצחי כאן בבלוק שלנו) הוא The Love I Lost, שכמובן פותח את האוסף. אבל אתם? אתם בוודאי מכירים את Don’t Leave Me This Way, הליט הנצחי שגם זכה לקאבר באייטיז של הקומיונרדס. ומי הסולן בשיר הזה אם לא….

טדי פנדרגס! שהוא האמן הבא בסדרת האוספים הנפלאה הזאת! פנדרגס פאש מבלו נוטס לטובת קריירת סולו (ולכן מופיעים אצלו כמה קטעים שנמצאים באוסף שלהם), והקול החם והמלטף שלו הצליח להביא לרחבת הרקדים מספר אנשים לא מבוטל, וכנראה שגם חלק נרחב מהילודה באותן שנים הייתה קשורה לנגינת התלקיטים שלו ברקע. אבל אל תתבלבלו – יש כאן גם טקסטים שהם כם בפאן הרחב יותר, והגדול מכולם הוא You Can’t Hide from Yourself, על גילוי וחיבור  וקבלת עצמך.

סוגרים את הסדרה שני תקליטים של לו ראולס ושל האינטרודרס. האחרונים באמת פחות ידועים ואין להיט גדול שמלווה אותם, אבל כל שיר כאן שווה את הזמן שלכם. ראולס לעומת זאת הוא מהליגה של הגדולים, ונע לאורך הקריירה בין אלבומי ג’אז, סול, פופ רך ואפילו פ’אנקית קלילה. גם הוא פחות מחזיק להיטים שתפסו אצלנו, אבל הכל טוב, זה אוסף שצריך בבית.

כן, כל אלה תקליטי אוספים. ולמרימי הגבה – לא תמיד תוכלו למצוא הדפסות מחודשות או הדפסות מקוריות במצב מצויין של הרבה אמנים כאלה (אלה תקליטים שנחרשו במסיבות). מבחינת כדאיות כלכלית, אתם סוגרים פינה על מה שבאמת מעניין אצל כל אמן, ואם תרצו להרחיב את ההיכרות, ננסה לעזור לכם. ובאופן כללי, אוסף להיטים זאת דרך מצויינת להכיר אמן ולהבין אם אנחנו בקטע שלו, קצת דייט ראשון. אם אהבתם את הכיוון, תרשו לי להמליץ לכם על האוסף המושלם של ביל ויתרס שנמצא גם הוא בחנות, ועל האוסף המצויין של סטיבי וונדר, שניהם פתח לעולם שלם של מוזיקה מופלאה.

ליחצו כאן לכל האוספים שהגיעו.

דילוג לתוכן