נפרדים מצ’רלי ווטס, מתופף הרולינג סטונס

חברים יקרים, נפלה עטרת ראשנו. הצדיק, הבן המועדף והנשמה של העולם, צ’רלי ווטס, הלך אתמול לעולמו והוא בן 80 בלבד. מי?כן, כי יחסית לזה שווטס היה המתופף של הלהקה הכי טובה בעולם, הרולינג סטונס, הוא היה הדמות השקטה ברקע, והפרצוף שלו תמיד נמוג כשמיק ג’אגר היה מקדימה. אבל!!! הלב הפועם היה תמיד צ’רלי, ולמעשה הדבר הקבוע היחיד בלהקה היה תמיד הביט הבלתי ניתן לחיקוי שלו.

בריאן ג’ונס מת, ביל ווימן עזב, ורק צ’רלי נשאר כמו עמוד יציב, כמעט שישים שנה. יליד 1941, ווטס התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו כמתופף ג’אז, אבל נמשך אל הבלוז שהיה בתחילת הסיקסטיז הדבר החם והמגניב בלונדון. הוא הצטרף לסטונס ב1963, ושימש בתחילת הדרך גם כמעצב הלהקה (הוא היה מעצב גרפי במקצועו). הרגישות והמקצוענות שהביא ללהקה התחברו מצויין לאנרגיה המתפרצת של קית ריצ’רדס, והשילוב ביניהם באולפן ועל הבמה הביא את ריצ’רדס להגיד את המשפט הבא “צ’רלי הוא הלהקה. בלעדיו זה פשוט לא קורה”.

כמתופף, ווטס היה מאוד “חסכוני”, בלי יותר מידי טריקים ופעלולים, אבל עם נגינה מדוייקת שהתאימה בכל פעם מחדש למצב. בשיר כמו PAINT IT BLACK הוא נתן ביט טם טם מדוייק, לעומת WILD HORSES שבו נתן את תחושת הבלוז המתבקשת. הוא ידע להחזיק את הביט ולנהל את הלהקה מאחורה, ולגרום להכל להרגיש כמו מופע פאב קטן בסמטה קטנה בלונדון, גם אם מדובר במופע איצטדיון לחמישים אלף איש. ווטס ידע לתת את אור הזרקורים לאחרים, אבל ניהל את כל המופע בזרוע חזקה מאחור, והיה דה פאקטו המילה האחרונה באיך דברים קורים.

בלתי אפשרי לסכם קריירה של 58 שנות פעילות (מה גם שווטס הקליט עם אחרים, כולל הרכבי ג’אז שלו), אבל אנחנו פשוט ממליצים לכם לשמוע כל תקליט של הרולינג סטונס. בכל אחד ואחד תמצאו פנינים שתמיד מביאות לנו אושר, ומאחורה, תמיד עם חיוך בריטי יבש, נמצא לו צ’רלי ווטס. תודה על הכל, בטוחים שמחכים לך בג’אם הגדול בשמיים במחיאות כפיים סוערות.

The Rolling Stones - England's Newest Hit Makers
דילוג לתוכן