משלוח ג’אז חדש ינואר 2021

ג’אז. מילה אחת שמחזיקה בתוכה המון מטענים, מאהבה ללא גבולות לשנאה או חוסר רצון להבין על מה כל הרעש הזה. לא רע בשביל ז’אנר שמחזיק כבר מעל למאה שנה, ומתחבר כל פעם מחדש למה שקורה מסביבו מוזיקלית.

אנחנו בביטניק? אוהבים ג’אז!!! על כל סוגיו ומאפייניו, מקלאסיקות כמו צ’רלי פרקר, דרך מיילס דיוויס וג’ון קולטריין, הרבי הנקוק, ועוד רבים וטובים. אבל למה שקורה בעשור האחרון בג’אז, גם אנחנו לא היינו מוכנים – גל חדש וטרי של מוזיקאים צעירים המעלים על הנס את הכיוון היותר ניסיוני מצד אחד, ומצד שני את האווירה הגרובית והחצופה שתמיד הייתה לג’אז.

אנשים כמו הסקסופוניסט שאבאקה האצ’קינס הבריטי, שבמו ידיו אחראי על הסצינה הבריטית החדשה, ומשלב השפעות של קולטריין עם מוזיקה אפריקאית, גרוב, היפ הופ ומוזיקה אלקטרונית. הוא מנהיג הרכבים כמו COMET IS COMING ו SHABAKA AND THE ELDERS שבמקרה נמצאים אצלנו על המדף.מהצד השני של האוקיינוס הבאנו לכם את מאקאיה מקרייבן, מתופף ומפיק אמריקאי שגם הוא נציג בכיר של הג’אז החדש. מקרייבן מערבב פרי ג’אז והיפ הופ בצורה כ”כ קלה שהחיבור ביניהם מרגיש פשוט טבעי, כמו החיבור בין משוררים אפרו אמריקאים למוזיקאי פרי ג’אז בסבנטיז. כי אם יש משהו שמשקף את התקופה החדשה ואת נציגיה, זה הרצון לחזור לאמת מוזיקלית ולא רק למכור מלא אלבומים, וזה מגיע מלחבר את הג’אז למקומות נועזים ועמוקים יותר. מהצד של מקרייבן הבאנו לכם את אלבום המחווה שלו לגיל סקוט הרון, בו הוא “דמיין מחדש” את המוזיקה לאלבומו האחרון של הרון זצ”ל, עם דגימות מאלבומי פרי ג’אז עלומים ונגינה חיה מצד שני. זה מרגיש כ”כ טבעי שאנחנו חשים שאולי הרון חי ועבד איתו על הפרוייקט. אבל מקריייבן לא רק עושה מחוות – UNIVERSAL BEINGS, אלבום הסולו שלו מ-2018, הוא מופת לאיך לוקחים הערכה והערצה למוזיקאים ישנים ומכניסים את כל מה שחדש וקול, עם הרבה נשמה וטכניקה, השילוב המנצח.אחרונים חביבים בחבילה נחתה אצלנו הם KOKOROKO הרכב בריטי שמחזיק ב”להיט” הגדול של זמננו בג’אז, ABUSEY JUNCTION, עם למעלה מ-40 מליון צפיות ביוטיוב, ניתן לומר שהקטע הזה פתח את הדלת לקהל הרחב לגל הג’אז החדש ששוטף אותו.

התחברות לחשבון

דילוג לתוכן