איך לבחור פטיפון? יש כזה דבר פטיפון מומלץ?

הגיע הרגע, אתם חושבים לקנות פטיפון ראשון אבל הכל מבלבל? אתם לא לבד, אז באנו לעזור עם כמה נקודות שיעזרו לכם להבין קצת יותר טוב את המושגים השונים שתשמעו כשתחפשו את המכשיר שיתאים בדיוק לכם ואולי ככה יהיה קצת יותר קל להבין איזה פטיפון מומלץ בשבילכם.
דבר ראשון שמפריד בין הצעצועים למכשירים הטובים באמת שיתנו לכם את הצליל החם והמלא שלשמו התכנסנו, הוא הזרוע.
יש כיום המון סוגי פטיפונים שמוצעים למכירה, חלקם הגדול בעייתי מאוד ואותם נזהה ע”י שאלה פשוטה: האם לזרוע של הפטיפון יש משקולת מתכווננת?
אם התשובה היא לא, אז מדובר במכשיר הרבה פחות מקצועי שלא באמת מותאם לרגישויות של הפורמט, פטיפונים מהסוג הזה לרוב מגיעים עם זרוע מפלסטיק ומחט קרמית שקודם כל, פשוט לא נשמעים מספיק טוב, ושנית – תקליטים תקינים לגמרי יסבלו מקפיצות במקומות שבהם יש בס גבוה, שבו הפטיפונים האלה פשוט לא עומדים בטווח הארוך, הם גם גורמים נזק לתקליטים היקרים שלכם.
לפטיפון “אמיתי” יש זרוע עם משקולת, עשויה ממתכת, בראשה יש מחט יהלום, והצלחת שעליה מניחים את התקליט, תהיה עשויה ממתכת או זכוכית ולא מפלסטיק
דבר שני לשים לב אליו – הגברה ורמקולים
פטיפונים רבים מגיעים ללא הגברה ובשבילם תצטרכו מגבר ורמקולים, ולעתים גם קדם מגבר
מה זה קדם מגבר?
פטיפון בניגוד לכל מכשיר אודיו אחר, דורש הגברה מיוחדת , במגברים ישנים (שנות ה80 ומטה) היתה כניסה יעודית לפטיפון שמחוברת לקדם מגבר פנימי. היום רוב המגברים (או רמקולים מוגברים) כבר לא מגיעים עם כניסה כזאת, וכדי לחבר אליהם פטיפון, חשוב לוודא שיש בפטיפון קדם מגבר מובנה, או לרכוש כזה חיצוני.
פטיפון שיש בו קדם מגבר מובנה, יוכל להתחבר לכל מערכת הגברה שתבחרו, אם זה קולנוע ביתי, מגבר ורמקולים, או רמקול מוגבר (כזה שיש לו חיבור משלו לחשמל)
יש כמובן פטיפונים שמגיעים כבר עם רמקול פנימי או חיצוני ואז אין צורך בהגברה נוספת, רק מומלץ  לוודא שמדובר בפטיפון איכותי לפי הכללים שכתבנו בפסקה הקודמת.
המלצה נוספת למקרה שאוסף התקליטים שלכם עדיין לא כולל את *כל* המוסיקה שאתם אוהבים – פטיפון עם כניסת בלוטות’, ככה תוכלו להזרים מוסיקה מהטלפון או המחשב ישירות לפטיפון ולהשתמש בו כמערכת מולטימדיה שתכסה לכם את כל הצרכים.
שאלה שחוזרת אצלנו היא: האם הפטיפון אוטומטי? האם הזרוע חוזרת בסוף למקומה? ברוב המקרים המוחלט התשובה היא לא, עם השנים יצרני הפטיפון הבינו שהמנגנונים האוטומטיים יוצרים יותר מידי תקלות וויתרו על לייצר אותם עם כאלה. צריך לזכור, פטיפון זה לא מכשיר לעצלנים, הוא דורש מכם לקום מהכיסא, להניח את הזרוע, ובסוף הצד לקום ולהוריד אותה, להפוך את התקליט וחוזר חלילה. מבאס? לא לטעמנו, מה שבטוח, בדרך הזאת מקשיבים למוסיקה בהרבה יותר תשומת לב.
לא פחות חשוב:
פטיפון קונים מאנשים שמבינים מה זה פטיפון, מה זה תקליט וידעו באמת לתת לכם שירות והמלצות מניסיון, אתם נכנסים לעולם מיוחד מאוד שבו למוסיקה יש המון כבוד.
safa royal פטיפון

התחברות לחשבון

דילוג לתוכן