בובות פנקו פופ

funkopop

אמנם מוזיקה היא העיסוק העיקרי שלנו בחנות אבל למוזיקה יש גם מימד ויזואלי.

כולנו אוהבים ללבוש חולצות של הלהקות שאנחנו אוהבים (או להקות שאנחנו אוהבים את הלוגו שלהן), לשים סיכות על התיק, לעשות קעקועים ויש שמועות שאלעד פעם הלך עם בנדנה אדומה וחלם על מפעלי מכוניות.

וכאן נכנסת לתמונה חברת פנקו (FUNKO), חברה אמריקאית שבוחרת בקפידה, מעצבת ומייצרת מגוון מוצרים רשמיים של דמויות במגוון רחב של ז’אנרים: מוזיקה, סרטים, סדרות טלוויזיה, משחקי מחשב, שחקני כדורגל ואפילו של בית המלוכה הבריטי!

בובות הפופ שהפכו ללהיט בשנים האחרונות עשויות מויניל, כמו התקליטים האהובים, ובדומה לתקליטים – גם כאן יצאו לא מעט דמויות במהדורות מוגבלות שהפכו למבוקשות ביותר בקרב אספנים. דמויות חברי הביטלס שיצאו לפני מספר שנים, לבושים בבגדים שלבשו בסרט YELLOW SUBMARINE, האמירו במחיר וכיום קל יותר למצוא תקליט של הביטלס בהדפסה ראשונה ומבוקשת משנות ה 60′ מאשר למצוא את דמויות הפופ של ארבעת המופלאים מליברפול (5 אם סופרים גם את הצוללת הצהובה עצמה שיצאה גם היא כפופ).

העיצוב המוקפד של חברת פנקו שם דגש על פרטים קטנים ועל אותנטיות והתאמה של הפופים לאירועים משמעותיים הקשורים למוזיקאים. לדוגמא: שני הפופים של ג’ימי הנדריקס מתייחסים לשתי הופעות מיתולוגיות שלו, אחת בוודסטוק ואחת במונטריי (ההופעה בה הוא שרף את הגיטרה על הבמה) והלבוש מדוייק כפי שלבש בהופעות אלו. אחד הפופים של קורט קוביין, סולן נירוונה, לבוש בדיוק באותם בגדים כמו במופע MTV UNPLUGGED האגדי, האחרון בחייו הקצרים של קוביין.

בובות פנקו פופ בביטניק

דילוג לתוכן