אביעד ממליץ על SMOG & JOANNA NEWSOM

אביעד זיסמן

סמוג, האיש שלימים נודע בתור ביל קלהאן, טרובדור הבדידות והעצב, הוא אחד היוצרים שאני הכי אוהב. והוא גם היה לתקופה בן זוגה של ג’ואנה ניוסום הנסיכה הקסומה, שגם אותה אני מאוד אוהב. ועל כן אמליץ פה על שני אלבומים נפלאים שנמצאים אצלנו על המדף.
Smog – Knock Knock
האלבום השביעי של סמוג, הוא אלבום שמסמל את אמצע הדרך המוזיקלית שלו. יחד עם קודמו הנפלא לא פחות Red Apple Falls. בשונה מהאלבומים הראשונים שלו שהיו ההגדרה המושלמת של “לו-פיי”, הקלטות ביתיות מאוד שבורות ולא קלות להאזנה, ככל שהתקדם באלבומים התקדם גם במסע. אם בהתחלה הטקסטים היו מאוד פנימיים ומופנים, מלאי רגשות אשם ודכאון, אז כאן כבר מדובר ביוצר משוחרר יותר, שמדבר רחב יותר, וגם רוצה שישמעו אותו. “נוק נוק” הוא אלבום שיש בו הרבה חופש, מרחב ובריחה. בטקסטים שלו וגם באווירה המוזיקלית יש תחושה של שחרור. מומלץ בחום.

ליחצו על התמונות לעמודי המוצר באתר.

smog knock knockSMOG SUPPER

 

 

 

 

 

 

Joanna Newsom – The Milk Eyed Mender
אלבום הבכורה של ג’ואנה ניוסום הגיע אחרי Ep ביתי. מה שמייחד אותה הוא השימוש בנבל ככלי מרכזי, עליו היא גם מנגנת. וזה מיוחד משום שזה יושב על מלודיות פופ, בלי שזה ירגיש מוזר מידי, אבל כן מיוחד מאוד. על השירה שלה אפשר להגיד הרבה דברים. משווים אותה לקייט בוש, וקשה שלא מבחינה ווקלית, אבל מבחינה מוזיקלית נדמה שהאבות הרוחניים שלה הם יותר אנשים בכיוון של רוי הארפר. לי לקח קצת זמן להאהב בה, בהתחלה לא היתה לי סבלנות. אבל זה קרה, ומאז שזה קרה הרבה פעמים היא צללתי איתה לתוך יער של אגדות ושדונים. הלכתי איתה לאיבוד בתוך הסיפורים והשירים שגדלו מאלבום לאלבום. מותר לכם גם.

Joanna Newsom - The Milk Eyed Mender
להאזנה ליחצו כאן

דילוג לתוכן