תקליטים של שלמה ארצי

תקליטים של שלמה ארצי ביטניק

את שלמה ארצי לא צריך להציג אבל את חלק מהתקליטים שלו דווקא כן.

שלמה ארצי התחיל את דרכו בלהקת חיל הים, לצד דובל’ה גליקמן, רבקה זהר וריקי גל והשתתף בשתי תוכניות. שני התקליטים הללו הם בין תקליטי הלהקות הצבאיות הנמכרים והאהובים ביותר עד היום שכללו את “אנשי הדממה”, “כשאהיה גדול” ועוד.

בזמן שירותו בלהקה השתתף בפסטיבל הזמר של 1970 עם השיר “פתאום עכשיו, פתאום היום” וזכה במקום הראשון. שנה אח”כ הקליט את שיר האליפות של מכבי נתניה (מה מה מה מה נה נה נה נה נתניה מצלצל מוכר?) בעיבוד של אלברט פיאמנטה, מה שנחשב לאחד התקליטונים הנדירים והמבוקשים בארץ.

התחלת קריירת הסולו של ארצי לא הייתה דומה להצלחה לה הוא זכה בשנות ה 80′ וה 90′ ועד היום למעשה. אלבומיו הראשונים בתחילת שנות ה 70′ זכו להצלחה מסחרית והצלחה זו דעכה לאט לאט עד סוף העשור. היום רוב האלבומים האלו (כמו משחקי 26, יש לי אישה, ילדה ולמברטה, את ואני ועל אנשים לצד אלבומים עם להקתו גברת תפוח) נחשבים מבוקשים ונדירים משום שהודפסו בכמויות קטנות יחסית לאלבומיו המאוחרים.

ההצלחה המחודשת של ארצי הגיעה עם האלבום “גבר הולך לאיבוד” שכלל שינוי לשירים אישיים יותר (בניגוד לשירי משוררים ופזמונאים בהם השתמש באלבומיו הקודמים), מגמה שהפכה יותר ויותר דומיננטית ביצירה שלו, אם כי שירי משוררים המשיכו להיות משולבים באלבומיו. האלבום דרכים מ 1979 מהווה דוגמא מצויינת לאלבום חומר מקורי של ארצי שכמעט כל שיריו הפכו לקלאסיקות.

את תקליטיו של ארצי מסוף שנות ה 70′ ועד סוף שנות ה 80′ ניתן להשיג יחסית בקלות והם נפוצים מאוד ולרוב גם זולים (מלבד גבר הולך לאיבוד ו כרטיס ללונה פארק שהיווה אכזבה גדולה מבחינה מסחרית), כרטיס ללונה פארק היה האחרון מאלבומיו של ארצי שיצא על גבי תקליט והאלבום המצויין שבא אחריו – ירח, שיצא במקור על גבי דיסקים וקלטות בלבד, יצא על גבי תקליט רק במאי, 2017.

ארצי הקליט גם מספר תקליטי ילדים, נפוצים יותר כמו סיפורי התנ”ך ונפוצים פחות כמו “יאן הגמד”. בתמונה הבאה צילמנו את “טיול לארץ התווים”| בשתי העטיפות שלו ואת שני החלקים של סיפורי התנ”ך.

בשנים האחרונות חברת NMC מוציאה עוד ועוד אלבומים של שלמה ארצי על גבי תקליטים וניתן לראות אותם כאן.

 

התחברות לחשבון

דילוג לתוכן